Ostoskorin sisältö0  tuotetta - Yhteensä 0.00 €

Oppaat ja vinkit

Kaipaatko ideoita kuntoiluun? Täältä löydät oppaita, vinkkejä ja yleistä asiaa treenaamisesta



Harjoitusopas puolapuille

Lataa ilmainen pdf-tiedosto, joka sisältää noin sata erilaista liikettä puolapuille lisävarusteineen.

pdf.pngDinox puolapuut harjoitteita(24,2 MB)

LIPPU_B__W_vaaka_rajattu.jpg

Harjoitusopas voimistelurenkaille

Ilmainen pdf-tiedosto jonka avulla pääsee rengastreenin alkuun. Sisältää mm. tietoa kiinnityksestä ja hyödyllisimpiä liikkeitä voimistelurenkaille

pdf.pngDinox voimistelurenkaat harjoitteita(716KB)

Voimistelurenkaat.jpg

Kehonpainoharjoittelu

Jos kehonpainoharjoittelu ei ole ennestään tuttua, kannattaa tutustua tähän yleiskatsauksen sisältävään pdf-tiedostoon.

pdf.pngKehonpainoharjoittelu(279KB)

kehonpainoharjoittelu.jpg

Street Workout

Lue mitä suuren suosion saavuttanut street workout on.

pdf.pngStreet Workout(405KB)

street_workout.jpeg

CrossFit

Tutustu tähän pdf-tiedostoon jos haluat ytimekkään kuvauksen siitä mitä räjähdysmäisesti kasvanut CrossFit on.

pdf.pngCrossFit(227KB)

crossfit.jpg

Method Makia

Suomessa kehittetty älykkäästi käyttäjän tason perusteella mukautuva kehonpainoharjoitteluohjelma, joka kulkee mukanasi älypuhelimessa, tabletissa ja läppärissä.

Tilaa oma kehonpainoharjoitteluohjelmasi verkkokaupastamme: Total Pro

method.png

Leuanveto

Leuanveto on yksi parhaimmista perusliikkeistä. Se kehittää toiminnallista vetovoimaa ja antaa ryhtiä ja muotoa ylävartaloon.

Jo pelkästään tangossa roikkuminen on hyväksi selän hyvinvoinnille, koska se vähentää selkärangan välilevyjen painetta ja venyttää kylkien ja selän pitkiä lihaksia.

leuanveto.jpeg

Istuminen vaarantaa terveytesi

Yhä useammat ihmiset tekevät nykyään työtään tietokoneella ja istuvat päivän aikana jopa 7 tuntia. Tällä on lukuisia haittavaikutuksia ihmiskehoon. Runsas istuminen heikentää lihasten voimaa, koordinatiota ja tasapainoa. Se on myös niska- ja hartiavaivojen itsenäinen vaaratekijä.

Runsaalla istumisella on myös selvä tilastollinen yhteys kuolleisuuteen ja painonnousuun ennen aikuisikää. Rajallista näyttöä on myös yhteydestä aikuisiän painonnousuun, diabetesriskiin, syövän esiintymistiheyteen, sydän- ja verisuonisairauksiin, sappikiviin ja mielenterveyshäiriöihin.

Työpaikat tulisi ehdottamasti varustaa paikoilla jossa työntekijät voivat tehdä kevyitä lihasharjoitteita, selän venytyksiä, roikkumista jne. Istumatyö tulisi tauottaa tunnin välein. Myös työn tehokkuus nousee varmasti.


istuminen_vaarantaa_terveytesi.jpeg