Dinox
Kotimainen urheiluvälinetoimittaja!

Tilaukset: 010 200 3080 (8-16)

DINOX - Toimitusehdot

Sitoudumme noudattamaan toiminnassamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Asiakassuhde kanssamme syntyy, kun tilaat tarjoamiamme tuotteita. Samalla hyväksyt yleiset kauppaehtomme:

Tuote- ja hintatiedot

Kaikkien tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät kotisivuillamme. Hinnaston hinnat eivät sisällä postikuluja ellei asiasta ole muuta ilmoitettu. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Toimitus ja kulut

Tilaukset toimitetaan postin palveluja käyttäen. Asiakas voi myös noutaa tilauksensa Hollolan toimipisteestämme, jolloin toimituskuluja ei tule. Ostaja maksaa valitsemansa toimitustavan kulut, ellei muuta ole mainittu. Tilaukset toimitetaan, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on mahdollisuus pyytää osatoimitusta asiakaspalvelusta. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. 

    • TOIMITUS POSTIIN 5,90 € Toimitetaan asiakasta lähimpänä ja vapaana olevaan noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin. Saapumisilmoitus toimitetaan tekstiviestinä. Pakettia säilytetään 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Paketin koko enintään 100 x 60 x 60 cm.
    • TOIMITUS KOTIOVELLE 14,90 € Jakeluaika toimitusosoitteeseen sovitaan postipalvelun lähettämällä tekstiviestillä tai soitolla. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti arkisin klo 8-21. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan lähimpään Postiin. Pakettia säilytetään 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Paketin enimmäispaino 25 kg.
    • KOTIMAAN RAHTI 49 € Isokokoiset tuotteet toimitetaan aina kotipihaan. Näitä ovat mm. trampoliinit, muutamat puolapuumallimme, rack telineet tai muut tuotteet joiden paino on yli 25 kg tai pituus yli 3 m. Lähetyksen voi sovittaessa jättää myös pihaan ilman vastaanottajan paikallaoloa. Vastuu lähetyksestä siirtyy tällöin vastaanottajalle. Toimitusosoitteeseen tulee päästä kuorma-autolla, jotta lähetys tulee voida toimittaa perille. Rahtilähetykseen ei kuulu sisään- tai kerroskanto. Jakelu sovitaan rahtipalvelun lähettämällä tekstiviestillä tai soitolla. Vastaanottajan velvollisuus on tarkistaa saapuvan lähetyksen kunto yhdessä kuljettajan kanssa ennen rahtikirjan kuittaamista. Lähetyksen mahdollinen poikkeama (esim. kuljetusvaurio), tulee kirjata rahtikirjaan yhdessä kuljettajan kanssa. Rahtilähetyksen palauttaminen on maksullista.
    • NOUTO MYYMÄLÄSTÄ 0 € Saat ilmoituksen sähköpostilla, kun tilaus on käsitelty ja noudettavissa myymälästämme osoitteesta Keskikankaantie 25, Hollola. Jos haluat ilmoitustavaksi tekstiviestin, niin mainitse asiasta tilauksen yhteydessä. Noutoaika pääasiassa arkisin klo 8-16, mutta erikseen sovittaessa onnistuu muulloinkin.

Huom! Emme toimita Ahvenanmaalle ALV 0% toimituksia. Toimitukset ahvenanmaalle kuitenkin onnistuvat, ja sisältävät arvonlisäveron samalla tavalla kuin muuallekin toimitetut tuotteet.

Toimitusaika

Pääsääntöisesti arkisin klo 14:00 mennessä tulleet tilaukset lähetetään jo samana päivänä. Toimitusaika-arviot annetaan varastotilanteen ja maahantuojien antaminen tilausaika-arvioiden perusteella. Dinox ei ole vastuussa ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta pyrimme ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa.

Kuljetusaika kestää yleensä yhden päivän. Vaikka yleensä kuljetusyhtiöt toimittavat tuotteet toimituslupauksen mukaisesti, silloin tällöin tulee 1-2 päivän viivästyksiä. Emme vastaa toimitusajasta sen jälkeen kun tuote on annettu kuljetusyrityksen kuljetettavaksi.

Poikkeava toimitusosoite

Voitte tilata tuotteitamme ilman lisäkuluja myös muuhun kuin omaan vakituiseen osoitteeseenne. Merkitkää tällöin oman osoitteenne lisäksi haluamanne toimitusosoite tilauslomakkeeseen. Voitte esim. tilata lahjaksi, jolloin toimitamme tuotteet lahjan saajan osoitteeseen ja laskun teille. Samoin voitte tilata omaan väliaikaiseen osoitteeseenne. Poikkeavaan toimitusosoitteeseen tilaaminen ei ole mahdollista Klarna Lasku- tai Klarna Tili- maksutavoilla.

Maksutavat - Avarda

LASKU
Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

TILI
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

VERKKOMAKSU
Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille. Maksaminen tapahtuu pankin sivuilla ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.​

KORTTIMAKSU
Korttimaksu on mahdollista Visa, Visa Electron, Maestro sekä MasterCard -korteilla. Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Netsin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.​

MOBILEPAY
Mobilepay on korttimaksuun perustuva maksu, jossa maksu viimeistellään Mobilepay-sovelluksessa. Valitsemalla Mobilepayn, sinut ohjataan Netsin maksukorttipalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Netsin maksukorttipalvelussa annat puhelinnumerosi, avaat Mobilepay-sovelluksen matkapuhelimeltasi, jossa voit hyväksyä ja viimeistellä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme. Maksunsaajana näkyy Avarda, joka huolehtii verkkokauppamme maksunvälityksestä.​

YRITYSLASKU
Yrityslaskulla maksuaikaa 30 päivää. Edellytämme Y-tunnusta ja tarkistamme henkilöllisyytesi vahvan tunnistautumisen avulla.

Maksutavat - Ennakkolasku sähköpostiin

Ennakkolasku sähköpostiin on yrityksemme tarjoama ennakkolasku niin kuluttajille kuin myös yrityksille, mikä lähetetään antamaasi laskutussähköpostiin. Tilaus aktivoituu lopullisesti vasta, kun ennakkolaskun maksu on kirjautunut järjestelmäämme. Kun maksu on kirjautunut järjestelmäämme, toimitamme tilaamasi tuotteet mahdollisimman pian. Ennakkolaskussa on määritelty eräpäivä, ja mikäli tilauksen maksu ei ole kirjautunut järjestelmäämme päivää eräpäivän jälkeen, poistamme alustavan tilauksenne järjestelmästämme automaattisesti. Mikäli haluat tuotteet mahdollisimman pian, suosittelemme maksamaan tilauksen ennen eräpäivää (esim. heti tilauspäivänä), jolloin tilaus aktivoituu mahdollisimman pian ja se lähtee toimitukseen.

Maksutavat - Lasku - vain sopimusasiakkaille

Sopimusasiakkaille tarjoamme myös mahdollisuutta maksaa yrityksemme omalla laskulla. Maksuehto on 14 pv netto. Mikäli yrityksenne on uusi tai asiakassuhteemme on vasta alussa, pidämme oikeuden pyytää maksua etukäteen laskutussopimuksen avaamiseksi. Näin ollen, mikäli olet uusi asiakas, ja haluat mahdollisimman nopean toimituksen, valitse maksutavaksi Avarda / Dinoxpay lasku tai maksa ostoksesi suoraan verkkopankissa.

Lahjakortit

Dinox-verkkokaupasta voi tilata lahjakortteja ja ne ovat suuruudeltaan 50€ - 500€ arvoisia. Pidätämme oikeuden muuttaa lahjakorin arvoa hintojen muuttuessa esimerkiksi kampanja-aikana. Lahjakortin arvon tulee vastata lahjakortista maksettua summaa. 

Toimittamatta jättäminen

Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tilausta luottotietoihin, puutteellisiin henkilötietoihin, virheelliseen tilaukseen tai muihin vastaaviin seikkoihin vedoten. Tällaisissa tapauksissa mahdollisesti maksetut maksut palautetaan asiakkaalle.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilatut tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä meihin uuden tuotteen toimittamiseen liittyen.

Virhe tuotteessa

Jos tilaamassanne tuotteessa ilmenee materiaali- tai valmistusvirhe, vastaamme tuotteen virheistä myös yllä mainitun 30 päivän jälkeenkin. Pyydämme Teitä ottamaan välittömästi asiakaspalveluumme yhteyttä vian havaittuanne, sivustomme asiakaspalautuslomakkeen kautta tai puhelimitse. Näin voimme korjata tilanteen mahdollisimman nopeasti.

Takuu

Dinox antaa tuotteille 6 kuukauden takuun, joka koskee materiaali- ja valmistusvirheitä. Mikäli tuotteen takuuaika poikkeaa tästä, siitä on erikseen maininta tuotesivuilla. Takuuaika alkaa kuitissa näkyvästä ostopäivästä. Sovellamme siis kansallisia virhevastuuta koskevia säännöksiä (kuluttajansuojalain luku 5). Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että korvaamme tuotteissa ensimmäisen 6 kk aikana ilmenneet materiaali- ja valmistusvirheet. Materiaali- ja valmistusvirheet ilmenevät yleensä ensimmäisellä käyttökerralla tai pian käyttöönoton jälkeen. Takuu ei kata tuotteiden väärinkäyttöä, asennusvirheitä, asiakkaan muokkaamaa tuotetta, ohjeiden laiminlyöntejä tai muilla virheellisillä toimilla aiheutettuja tuotteiden vahingoittamisia. Mikäli ongelmaa ei ilmene ensimmäisten käyttökuukausien aikana, sitä tuskin ilmenee. Kaikki tuotteet kuluvat käytössä, niin myös kuntoiluvälineet. Tuotteen kulutuskestävyyteen vaikuttavat käytön aktiivisuuden lisäksi myös tuotteen valmistusmateriaalin luontaiset ominaisuudet. Koska tuotevalikoimamme on laaja, käytämme tuotteiden valmistamiseen lukuisia erilaisia materiaaleja. Lisäksi tuotteiden käyttötarkoitukset ja käyttöasteet vaihtelevat. Näiden syiden vuoksi, käsittelemme materiaali- ja valmistusvirheet aina tapauskohtaisesti.

Ole siis välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme, jos jossain tuotteessa ilmenee ongelmia. Takuuseen sisältyy toimituskulut ja vikaantunut tuote. Takuu ei kata takuuvaihdetun osan mahdollisia asennuskustannuksia. Tuotteen takuuvaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Tuotteen palautusohjeet:

Koska olemme valinneet verkkokauppaamme myytäväksi vain hinta-laatu suhteeltaan mahdollisimman hyviä tuotteita, rohkenemme tarjota asiakkaillemme ns. Reilun Pelin hengen mukaisen tyytyväisyystakuun. Tämä tarkoittaa sitä, että voit hyvillä mielin ja huoletta ostaa sivuiltamme löytyviä tuotteita. Me uskomme, että olet tyytyväinen ostoksiisi!

Siinä tapauksessa, että tuote ei tunnukaan sopivalta - tai ei muuten vaan miellytä, Teillä on 30 päivää aikaa vaihtaa tai palauttaa tuote tai tuotteet. Tilauksen lähettäminen meillepäin on täysin ilmaista, joten Teidän ei tarvitse maksaa toimituskuluja toistamiseen. Palautuksen voit myös tehdä suoraan myymäläämme omalla kuljetuksella (arkisin klo 8-16).
 
Poikkeuksena on, jos haluatte meidän tilaavan palautukselle noutokuljetuksen, veloitamme noutokuljetuksen tilaamisesta todellisen rahtikustannuksen mukaisesti, johon vaikuttaa tuotteen sijainti ja koko. 
 
Asiakaspalautuksesta tulee ilmoittaa meille aina sähköpostitse myynti@dinox.fi ja ilmoittaa palautettavan tuotteen tilausnumero.

Huomioithan myös, että tuotteilla, joihin on asiakkaan pyynnöstä tehty muokkauksia tai tuote on tehty asiakkaan mitoilla, ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
 
Pyrimme hoitamaan vaihdot ja palautukset mahdollisimman nopeasti.

Kuinka vaihto tai palautus suoritetaan:

Tuotteen palautus:

Palautukset käsittelemme välittömästi, kun lähetys on meille palautunut. Hyvitykset tehdään saman arkipäivän aikana, kun olemme vastaanottaneet palautusehdot täyttävän lähetyksen.

Ennen kuin palautat, tarkista seuraavat kohdat:

1. Ennen palautusta tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta palautus on meillä tiedossa ja tiedämme odottaa tuotetta takaisin
2. Varmista että tuotteet ja myyntipakkaus ovat edelleen myyntikuntoisia
3. Täytä mukaan lähetteen alaosa, tai vapaamuotoinen lähete, huolellisesti ja selkeällä käsialalla, jossa näkyy palautuksen syy, yhteystiedot ja tilausnumero
4. Pakkaa tavarat alkuperäisiin tuotepakkauksiin ja pakkaukset postituksen kestävään pakettiin (ethän liimaa palautustarraa tai kirjoita tekstiä alkuperäiseen tuotelaatikkoon)
5. HUOM! Huolehdi että palautus tulee POSTI Express -pakettina, eli perille toimituksena. Postin sopimustunnus on 638652
6. Palautusosoite on seuraava:
Dinox Sport Oy / asiakaspalautus
Keskikankaantie 25
15860 Hollola

Tuote tulee pakata kuljetuksen kestävään pakkaukseen ja mukaan tulee laittaa yhteystiedot sisältävä vapaamuotoinen lähete.

Postin toimipisteeseen jätettäessä paketin päälle tulee kirjoittaa palautustunnus 638652.
Myös SmartPostin kautta palauttaminen onnistuu, ja tällöin saat tarvittavan Helposti-koodin osoitteesta posti.fi/palautapaketti syöttämällä paketin lähetystunnuksen.
HOX! Palautuspaketin kuitti/seurantakoodi on aina hyvä ottaa talteen!

Tuotteen vaihtaminen:

Haluatko vaihtaa tilaamasi tuotteen johonkin toiseen malliin? Vaihto onnistuu alla olevilla ohjeilla.

    1. Tee uudesta tuotteesta/tuotteista kokonaan uusi tilaus verkkokaupan kautta. Maksa uusi tilaus normaalisti. Hyvityksen alkuperäisestä tilauksesta tulet saamaan myöhemmin, kun alkuperäinen tilaus meille palautuu.
    2. Palauta tuote/tuotteet yllä olevien ohjeiden mukaan (tuoteen palautus)

Lisätietoa tuotevaihdoista

Tuotevaihdoissa pyydämme sinua tekemään uuden tilauksen sen vuoksi, että joskus palautuslähetysten saapuminen meille voi kestää 1-2 viikkoakin riippuen kuljetusyhtiön toimintatavoista. Tästä johtuen kannattaa uudesta tuotteesta/tuotteista tehdä kokonaan uusi tilaus verkkokaupan kautta. Asiakkaana saat oikean tuotteen paljon nopeammin käyttöösi mikäli siitä tehdään heti uusi tilaus. Vaihdettava tuote palautuu meille kuljetusyhtiön kyydissä aikanaan ja palautettavista tuotteista hyvitetään rahat heti sinulle takaisin kun tuotteet on tarkastettu. 

Ylivoimainen este (Force majeure)

Dinox ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Dinox.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta Dinox.fi:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta tai tilanteesta kuten kuolemasta, sairaudesta tai muusta vähäisemmästä tai inhimillisesti perusteltavissa olevasta esteestä tai häiriöstä.

Tarvittaessa saat lisäinfoa toimitus- / käyttöehdoista sähköpostin kautta.

Lunastamaton paketti

Paketin noutamatta jättäminen postista tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei ole sama asia kuin kaupan peruminen. Perimme erillisen 9,90 - 29,90 € maksun kuluista, jotka aiheutuvat yrityksellemme noutamattomista ja peruuttamattomista toimituksista. Kyseinen summa vastaa lähetys-, käsittely- ja palautuskulujen todellista kulua. Kulu määriytyy tuotteen koon mukaisesti.

Erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttaja voi viedä myös ODR-foorumin (https://ec.europa.eu/odr) kautta verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon.

Yhteystiedot

Dinox.fi / Dinox Sport Oy

Keskikankaantie 25

puh: 0400 399 127

Y-tunnus: 2541313-5

myynti@dinox.fi

 

Vaivatonta ostamista

Voit maksaa Klarnalla, verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä luottokorteilla tai MobilePay sovelluksella. Yrityksille toimitamme myös Klarnan laskulla ja kauttamme on mahdollista saada myös Leasing rahoitus. Toimituskulut alk. 5.90€ tai suoraan myymälästä 0€. Toimitamme paketteja myös suoraan kotiin ja työpaikalle.

1 - 2 päivän pikatoimitus

Vakituinen henkilökuntamme käsittelee tilauksia koko ajan. Ark. klo 13 mennessä jätetyt tilaukset lähtevät varastoltamme yleensä jo samana päivänä ja vastaanotat tuotteesi 1-2 vrk kuluttua.

Asiantuntijat apunasi

Dinox henkilöstö koostuu liikunta- ja suunnittelualan ammattilaisista, jotka ymmärtävät liikuntavälineiden ja niiden käyttöympäristön asettamat vaatimukset. Meiltä saat siis avun liikuntatilaratkaisujen ideoinnista toimivaan toteutukseen.

Dinox

DINOX.FI TARJOAA

  • Asiantuntijoiden valitsema tuotevalikoima
  • Kotimaista tuotantoa
  • Mahdollisuus räätälöityihin ratkaisuihin
  • Iso kotimainen tuotevarasto
  • Turvalliset maksutavat
  • Nopeat 1 - 2 vrk toimitukset

VERKKOKAUPAN TAKANA

Dinox Sport Oy
Y: 2541313-5
Keskikankaantie 25, 15860 Hollola
Tilaukset 8-16: 010 200 3080

Yhteystiedot

DINOX TEHTAANMYYMÄLÄ

Tehtaanmyymälämme sijaitsee Hollolassa, jossa suurin osa välineistä suoraan omalta varastolta. Tervetuloa jutuille ja välinekaupoille.

Katso lisätietoja

DINOXIN KUMPPANUUS-OHJELMA

Oletko some - tai mediavaikuttaja ja kiinnostunut yhteistyöstä Dinoxin kanssa?

Katso lisätietoja